Den pensjonerte læreren Gail Gacharna fra Florida blir aldri lei av cruise. Hun bærer derfor hedersbevisningen forært henne av rederiet med tydelig stolthet. Med godt over hundre cruiseturer under vesten tilhører hun adelen blant passasjerene på Anthem of the Seas, som for anledningen ligger i New York og skal ut på en to-dagers innvielsescruise i farvannene like utenfor.
– Det er noe med å hele tiden være på vei til noe, sier pensjonisten med typisk amerikansk patos.
– Jeg blir aldri lei.
Gail er cruiseselskapenes drømmekunde. Gjengangeren, som bestiller ny tur så snart cruiset hun har vært på er over. Det er nettopp disse Royal Caribbean og de mange andre cruiseselskapene lever av, og som gjør at de bestiller skip i en nærmest evig strøm.
Samtidig representerer de selskapenes største utfordring. For stamkundene blir stadig mer krevende, de vil oppleve noe nytt hele tiden. Ofte tar de barn og barnebarn med, noe som stiller ytterligere krav.
Ikke rart at de største cruiseskipene er formet som store landsbyer, med alle tenkelige attraksjoner – fra kunstige surfebølger til fallskjermhopp-simulatorer og superraskt internett.
Her skal man ikke savne noe av det man kan oppleve på landjorda.