I fjor opplevde Marriott International en vekst i antall nye hotellrom på 123.000, som er en økning på 6,8 prosent sammenlignet med 2023.
Og det slutter ikke der: Ved slutten av fjoråret lå 3766 hoteller med til sammen 577 265 rom på tegnebrettet, skriver Marriott i en pressemelding.
Bare i fjor inngikk Marriott avtaler om å kjøpe 1200 hoteller; enten med eiere av hotellbygg, via franchiseavtaler (Marriottgruppen har over 30 hotellmerker) eller med utviklere med nye hotellprosjekter på gang.
Marriotts enorme bonus- og lojalitetsprogram, Marriott Bonvoy, fortsetter også å vokse. Ved slutten av fjoråret hadde Bonvoy passert 219 millioner medlemmer over hele verden.
Ikke overraskende er Nord-Amerika – USA og Canada – amerikanske Marriott Groups største region.
Marriott har aldri vært en stor aktør i Norge, men har blant annet etablert seg med varemerket Moxy i Bergen og Tromsø. ©