Samlet sett har charter-giganten i Norge solgt over alle forventninger.
– På et tidspunkt solgte det bedre enn Kanariøyene, noe som er uvanlig, sier TUIs markedsansvarlig i Norge, Nora Aspengren, til Way2Go.
Krabi best
At salget av Thailand har gått såpass bra kan ha sammenheng med at landet nå åpner opp, at vaksinene er på plass og at en slags normalitet vil være på plass når høsten og vinteren nærmer seg.
– Nordmenn elsker jo Thailand, understreker Aspengren.
TUI tilbyr direktereiser til Krabi og Phuket – to områder som Thailands myndigheter allerede nå legger til rette for at fullvaksinerte kan få komme til.
– Nå om dagen selger Krabi best, men disse tingene endrer seg gjerne fra uke til uke, forklarer Aspengren.
Det er særlig avgangene i juleferien som nå selger godt, i hovedsak voksne uten barn.
Samtidig merker TUI også et oppsving i andre markeder.
– Mexico selger faktisk aller best akkurat nå, med en vekst på 175 prosent i forrige uke, sier Aspengren.
Mexico populært
Hun nevner samtidig at nordmenn gjennomgående kjøper dyre produkter. «De skal virkelig kose seg når de skal på ferie», som Aspengren sier.
– Regjeringens gjenåpningsplan gjør trolig også sitt til at nordmenn nå ser lyset i enden av tunellen, og at vi går fra å drømme til å faktisk planlegge ferien, sier Aspengren.
Samtidig understreker hun at veksten kommer fra små nivåer.
– Vi er langt fra på linje med et normalt reisår, poengterer Nora Aspengren.
Konkurrenten Ving merker også stor interesse for Thailand, samt Mexico, Miami og Dubai. Det er også verdt å merke seg at når det gjelder den forestående sommeren er det ikke overraskende Hellas, Kypros og Spania mye dreier seg om.
Interessen for de store byene – som London og Paris – er laber. Det er heller ikke overraskende. ©