Kjeden er en del av Marriott International, og hotellet The St. Regis Dubai, The Palm har ifølge en pressemelding en «strategisk beliggenhet» i hjertet av Palm Jumeirah – Dubais enorme kunstige øy formet som et palme. 

 

LUKSUS: Det er høy klasse over Marriott Internationals nysatsing i Dubai.

Ifølge den samme pressemeldingen har hotellet «en perfekt beliggenhet for norske besøkende som ønsker å utforske de vakre strendene, nyte utsikten over havet og Dubais heftige skyline eller gjøre utflukter til andre distrikter».

The St. Regis Dubai, The Palm har til sammen 264 rom og 26 suiter, alle med gulv-til-tak-vinduer og utsikt over Palm Jumeirah og Dubais storby-silhuett. Hotellet har ellers fire forskjellige restauranter, og med sin beliggenhet i Palm Tower direkte tilgang til Nakheel Mall med 300 butikker, restauranter, kino og en rekke andre aktiviteter.

I Palm Tower ligger også The View at The Palm, et observasjonsdekk 240 meter over bakken med 360 graders utsikt over Palm Jumeirah, Persiabukta og Dubai by. Her skal du også kunne ta del i en interaktiv opplevelse som viser historien til «palmen» og arbeidet som ligger til grunn for etableringen av den kunstige øya.

Hotellet byr også et bredt utvalg av trenings- og velværefasiliteter, samt St. Regis’ eget spa-konsept Iridium® Spa

For forretningsreisende har hotellet også seks møte- og selskapsrom, samt en ballsal. ©