Målet er å vise fram bredden i alt selskapet tilbyr, ifølge en pressemelding, innenfor alt fra klassisk charter til ski og storbyferier – eller reiser til eksotiske reisemål.

Kampanjen skal sette søkelyset på den strategiske reisen som TUI er i gang med.

Charter er kjernen

– Tidligere var TUI en reiseoperatør med en veldig sterk charterprofil, forklarer salgssjef i Norge, Anya Tonn.

– Nå leverer vi en mengde ulike ferieopplevelser.  Er det en storbyferie i Roma eller en  skiferie i Alpene som står høyest på ønskelista? Eller vil du på bryllupsreise til en paradisøy i Mexico eller på Maldivene?

Tanken er at nærmest uansett hvor du ønsker å reise skal den kunne bestilles hos TUI.

De klassiske sol- og badeferiene er fortsatt kjernen i virksomheten, men i tillegg har TUI en stadig voksende portefølje av nye typer reiser, reisemål, opplevelser og tjenester.  

– Med den nye merkekampanjen ønsker TUI å ytterligere befeste sin posisjon som den ledende reiseoperatøren i Norden, sier Tonn.

Stor fleksibilitet

– I den nye merkevarekampanjen får vi vist fram hele bredden vår, samtidig som vi snakker om alt en reise kan være på et mer følelsesmessig nivå, sier Lisa Rönnberg, nordisk markedsdirektør i TUI.

– Vi skal gi kundene mer fleksibilitet og valgfrihet i kombinasjon med tryggheten som er så sterkt knyttet til merkevaren vår. Samlet sett gir dette en merverdi for kundene, noe som er viktig når man skal velge en reiseoperatør.

Hos TUI kan du nå i praksis sette sammen din egen pakke med rutefly og hotell. Passer det deg best å være borte i 3, 5 eller 12 dager? Det er opp til deg. Du kan selvsagt  også velge en klassisk pakkereise eller bare bestille en flybillett eller kun hotellrom. Har du ikke lyst til å gjøre hele jobben selv, så sitter kundesenteret i Oslo klare til å hjelpe deg, ifølge pressemeldingen.

Kampanjen lanseres i Norge i uke 39.

Øker på i USA

I forlengelsen av satsingen på individuelt reisende utvider TUI i høst USA-tilbudet sitt med åtte nye amerikanske reisemål – Los Angeles, Boston, San Diego, San Fransisco, Chicago, Las Vegas, Washington og New Orleans. Fra før har det vært mulig å reise til Florida og New York.

Utvidelsen i USA er et ledd i arbeidet med å tilby alle typer reiser, og TUI har nå et tilbud til over hundre reisemål verden over.

De mest populære reisemånedene til USA er oktober, november og desember. Foreløpig er det de klassiske reisene til Miami og Orlando i Florida og Los Angeles som er de mest populære.

– Det blir spennende å se hvordan dette bildet endrer seg etter hvert som det blir mer kjent at man har muligheten til å utforske så mange ulike byer og delstater. New Orleans frister meg veldig med sin rike matkultur, musikk – og kulturliv. Det er jo en drøm å oppleve Mardi Gras-festivalen, sier sier kommunikasjonssjef i Norge, Anne Mørk-Løwengreen.

Det blir ifølge henne stadig mer populært å bestille sin egen pakkereise, noe som gir fleksibilitet og muligheten til å skreddersy reisen etter egne behov. Samtidig som man får mye av den samme tryggheten som en klassisk charterreise gir. ©