Tilbudet er også kjent som tilleggskombinasjoner eller -pakker, og er basert på moderne teknologi.
Integrasjon
Finske Finnairs overgang til lokale bestillinger tidligere i år lar nå flyselskapet tilby sine kunder ferdigpakkede tilleggstjenester på en enkel måte og til en bedre pris.
– Med de ferdigpakkede tilleggstjenestene har kundene mer frihet og flere valgmuligheter, samtidig som vi som flyselskap kan skreddersy tilbudet vårt enda bedre og skape en enklere og mer personlig handleopplevelse, sier Lina Blom, regionsjef for Finnair i Skandinavia.
I den første fasen kan Finnairs kunder kjøpe en kombinasjon av setevalg og internettilgang til redusert pris når de kjøper en flybillett via Finnairs nettsted.
Kombinasjonen tilbys på alle flyvninger der full internettilgang er tilgjengelig som en tilleggstjeneste.
Alt på ett sted
Sete- og internett-kombinasjonen vil først bli lansert i utvalgte europeiske markeder og blir gradvis tilgjengelig i alle markeder i løpet av høsten. Flere kombinasjoner vil følge senere, inkludert måltider, prioriterte tjenester, håndbagasje og loungetilgang.
Innføringen av de forhåndspakkede tilleggstjenestene er et resultat av viktige teknologiske fremskritt som Finnair nylig har gjort – inkludert lanseringen av native bestillinger som det første flyselskapet i verden i mai 2025.
I motsetning til tradisjonelle bestillingssystemer som passasjernavnregistrering (PNR), lar native (integrerte) bestillinger flyselskaper administrere kundebestillinger i én enkelt post. Denne inneholder all nødvendig informasjon – fra flydetaljer, tjenester og preferanser til personlig informasjon – noe som skaper en enkel og integrert kunderegistrering.
Overgangen til native bestillinger er en forutsetning for å tilby pakkeløsninger. ©