Kampanjen med temaet «Fall in Love Again» ble lansert av den private sammenslutningen The Sri Lanka Tourism Alliance, som følge av at bestillinger til øya falt til et dramatisk bunnivå.

Tross opphevelsen av de fleste reiseråd «blir ikke stabiliteten på øya kommunisert til reisende i nøkkelmarkeder, som mener Sri Lanka ikke er klar for turister», skriver alliansen blant annet i en pressemelding.

Etterspørselen etter reiser til Sri Lanka er med andre ord veldig lav. Samtidig nærmer den totale globale reise-etterspørselen seg et rekordhøyt nivå.

De flest land fraråder ikke lenger reiser til det asiatiske ferieparadiset. Samtidig har landet fortsatt mangel på grunnleggende nødvendigheter som medisiner, gass, drivstoff og mat.

Daglige strømbrudd på grunn av strømrasjonering er også endel av virkeligheten.

– Stabiliteten er tilbake, og vi har fortsatt muligheten til å få en anstendig vintersesong om vi kommuniserer den riktige situasjonen til reisende i de viktigste markedene, konkluderer lederen for turistalliansen, Malik Fernando, i en pressemelding. ©