Siden Apollo introduserte sitt første hotellkonsept under paraplyen Apollo Mondo i 2014, har etterspørselen økt markant. I dag tilbyr reisearrangøren 82 konsepthoteller fordelt på syv kategorier, utviklet i samarbeid med lokale hotelleiere og basert på kundenes egne tilbakemeldinger.
«Autentisk atmosfære»
Over 40 prosent av Apollos gjester bor på et Apollo Mondo-hotell, og disse scorer høyest på kundetilfredshet – med et snitt på 8,6, ifølge Apollos kommunikasjonssjef Beatriz Rivera.
På den bakgrunn utvider Apollo nå satsingen på egne konsepthotell. For sommeren 2026 lanseres hele 11 nye hoteller fordelt på seks av konseptene.
Under Apollo Mondo Duo, for voksne som «søker uavbrutt kvalitetstid», kommer Alkyna på Korfu og Emetiko i Parga. Det er to hoteller med helt ulik stil, men med «samme fokus på gode opplevelser».
Mens førstnevnte er et moderne resort med perfekt strandbeliggenhet, byr sistnevnte ifølge en pressemelding på en «autentisk atmosfære og utsikt over hele Parga by». Også Apollo Mondo Boutique vokser, med Perigialli Seaside Resort direkte på stranden i Lefkas og Mythos Boutique på Rhodos.
Uslåelig sjarm
Mythos Boutique skal utvikles i samarbeid med hotelleieren til Apollo Mondo Family-flaggskipet Mythos Beach, som er turoperatørens desidert mest anerkjente og populære familiehotell, ifølge Rivera.
Hotellkonseptet Apollo Mondo Local er derimot mindre og ofte familieeide hoteller. Her utvider Apollo porteføljen med hele tre nye hoteller – to på det greske fastlandet, og et på Zakynthos.
I tillegg lanseres de første konsepthotellene på Mallorca og Costa del Sol. Det er snakk om et urbant Apollo Mondo Urban-hotell midt i Palma, og to Apollo Mondo One of a Kind-hotell på solkysten, som kombinerer «andalusisk sjarm med moderne komfort».
– Begge hotellene på solkysten ligger omgitt av majestetisk natur på hver sin helt unike måte, og kombinerer uslåelig andalusisk sjarm og atmosfære med førsteklasses komfort, sier Rivera. ©








