Mange som vil ha tilleggstjenester fokuserer på plassbestilling, og fordeler som får dem raskt gjennom flyplassen. Særlig sistnevnte er aktuelt om du er litt sent ute.
Flere oppgraderinger
Ved bestilling av billett er det ikke alle som velger å kjøpe ekstra tjenester som setevalg, prioritert ombordstigning eller raskere gjennomgang i sikkerhetskontrollen.
Over tid har Norwegian merket seg at behovet til de reisende kan endre seg når de ankommer flyplassen før en kommende reise.
Her kan stress og andre forutsetninger gjøre at valg av komfort og andre tilleggstjenester er mye mer aktuelt enn ved bestillingstidspunktet.
På den bakgrunn har flyselskapet i løpet av noen uker testet ut nye funksjoner i selvbetjeningskioskene – de såkalte CUSS-maskinene (Common Use Self Service, red.) – på flyplassene, også omtalt av nettstedet Flysmart24.
De nye funksjonene inkluderer muligheten til å oppgradere med mer bagasje, prioritert ombordstigning og setevalg samt tilgang til fast track.
Oppgradert app
Etter en testperiode er Norwegian godt fornøyd med de foreløpige resultatene, hvor flere tusen reisende har benyttet seg av mulighetene.
– Vi har testet setebooking i litt over en uke og så langt har kundene tatt imot oppgraderingen med åpne armer, sier Knut Olav Irgens Høeg, direktør for IT og Bedriftstjenester i Norwegian.
Nå ønsker Norwegian å kunne legge til bagasje, Fast Track i sikkerhetskontrollen og Priority Boarding, som er populært blant passasjerene,
Norwegian opplyser også at endringene er oppdatert i selvbetjeningskioskene på de aller fleste flyplassene som selskapet benytter.
Ved siden av endringene har Norwegian også oppgradert appen, noe som vil gjøre at kundene får raskere og mer brukerorientert tilgang. ©