Kampanjen er TUIs første etter at coronakrisen satte en effektiv stopper for all reising, og reisegiganten i mars måtte fly 30 000 gjester hjem til Norge. Virksomheten kom litt i gang igjen i sommer, med reiser til Hellas, men fortsatt uteblir det store volumet TUI baserer hele sin forretningsidé på.
– Nå er tiden inne for å snakke eksternt igjen, sier merkevareansvarlig i TUI, Lisa Rönnberg, til nettstedet Kampanje om videoen som nå er lansert.
TU mener det finnes en økende interesse for å reise blant kundene og skal med dette inspirere til å fortsette å drømme om det. Den nye kampanjen er ikke rettet inn mot salg, men TUI innrømmer at målet er at kundene skal begynne å planlegge å reise igjen – senere i år, til vinteren eller neste år.
En to minutter lang video er først ut av flere som skal spres på ulike digitale flater.
Se den her:
Det blir ikke kjørt salg av reiser under kampanjen. Den skal kun bygge reiselyst.
– Hovedbudskapet er at vi har forberedt oss på å ta imot kundene våre og det er kunden selv som velger når de vil reise, sier Rönnberg.
– Vi forstår at vi er i en global pandemi og at det er en situasjon vi aldri har vært i tidligere, men å fortsette å drømme og lengte er noe vi tenker er viktig, understreker hun.
Foreløpig er det uansett begrenset hvilke reiser man kan booke via TUI, som håndterer de enkelte markedene relativt ulikt. Fra Norge med sine noe strengere restriksjoner kan du nå booke vinterens reiser eller til neste sommer.
Utenriksdepartementet valgte denne uken å forlenge det globale reiserådet fra 1. oktober til 15. januar. De fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land det ikke er gjort unntak for.