Det amerikanske restaurant- og bar-konseptet sliter. Såkalte millennials – kvinner og menn født tidlig på 1980-tallet og slutten av 1990 – styrer i stor grad unna.
Mindre puppefiksert
For ti år siden forsøkte kjeden å fornye imaget med oppdatert innredning og nye menyelementer for å tiltrekke flere i denne aldesgruppen, samt kvinnelige kunder.
Det lyktes de sånn passe med.
En undersøkelse utført a pornonettsiden Pornhub viser for øvrig at personer i alderen 18 til 24 år har 19 prosent mindre sannsynlighet for å søke etter bryster på pornonettsiden Pornhub. Til sammenligning er det 17 prosent større sannsynlighet for at Pornhub-besøkende i alderen 55 til 64 søker etter brystrelatert innhold, sammenlignet med alle andre aldersgrupper.
Endring
– For øyeblikket er større bryster ute, selv om jeg er sikker på at de kommer tilbake, sier Sarah Pedersen, professor i kommunikasjon og media ved Robert Gordon University, til magasinet Playboy.
Dette gir seg utslag i lavere interesse for steder som bruker kvinners fysiske attributter i innsalget, som nevnte Hooters og Twin Peaks. Et annet moment er trolig Metoo-bevegelsen, som har gjort det langt mindre stuerent både å drive og besøke «puppesteder» som disse.
I lys av nedgangen i puppers innflytelse i Amerika har Hooters den siste tiden lagt vekt på catering, og har fått flere steder med fullt påkledde kelnere – både kvinner og menn.
For selv om våre pornovaner endrer seg er det svært mange som fortsatt elsker kyllingvinger. ©