Det sveitsiske traveltech-selskapet The Trip Boutique bruker kunstig intelligens til å skreddersy tips til reiseopplevelser basert på brukernes egne interesser og preferanser. Innholdet til Oslo-guiden er levert av VisitOSLO. Den ligger nå tilgjengelig helt gratis på TheTripBoutique.co og via VisitOslo.com, i en engelsk og tysk versjon.
– Vi tenker langsiktig og ser på innovative løsninger som kan hjelpe oss til å møte behovene i en «post corona-verden», sier markedssjef i VisitOSLO Anne-Signe Fagereng.
«– Vi tror at ved å lage gode turtips basert på den enkeltes personlige interesser og preferanser inspirerer vi flere til å komme seg ut for å utforske Oslos urbane jungel.»
Hun tror morgendagens turister vil være stadig mer kvalitetsbevisste og ønske personlige og tilpassede reisetips.
Med The Trip Boutique er målet å hjelpe besøkende til å føle seg som «lokalkjente Oslo-folk» mens de er her.
Fernanda Barrence Mutz, grunnlegger og administrerende direktør i The Trip Boutique, sier selskapets unike teknologi åpner for en mye mer personlig tilpasset reiseopplevelse.
– Vi tror at ved å lage gode turtips basert på den enkeltes personlige interesser og preferanser inspirerer vi flere til å komme seg ut for å utforske Oslos urbane jungel, sier Barrence Mutz.
Tilbudet retter seg også mot nordmenn, og ligger på den norske versjonen av visitoslo.com.
Quizzen er dog på engelsk, all den stund er levert av den sveitsiske partneren. Den innleder for øvrig kartleggingen av dine ønsker – enten på TheTripBoutique.com eller VisitOslo.com – for et opphold, som etter cirka fem minutter ender opp i en liste med forslag. ©