«Studien» til Promote Iceland viser at så mange som 49 prosent av USAs innbyggere føler seg «stadig mer stresset, frustrert og anspent som følge av isolasjonen under pandemien».

Her sier også 42 prosent av de spurte at Corona-restriksjonene har fått dem til å ville brøle ut sine frustrasjoner. På bakgrunn av dette lanserer reiselivet på Island en web-kampanje de kaller «brøle-terapi» under emneknaggen #LetItOutIceland

Kampanjen skal gi alle fra hvor som helst i verden muligheten til å rope ut i det åpne landskapet på Island. I løpet av de neste to ukene kan du besøke nettstedet Looks Like You Need Island og spille inn ditt frustrasjons-brøl.

Deretter kan du velge hvilket av øyas avsidesliggende steder brølet ditt skal gjalles ut fra, via en gigantisk høyttaler. Det kan skje fra toppen av Festarfjall på Reykjanes-halvøya, eller bredden av Djúpivogur på Øst-Island. Brølet er ekte, bakgrunnen virtuell.

Til sammen kan du rope fra syv ulike steder.

– Et brøl kan være en frigjørende måte å få ut oppdemmede følelser på og gjenvinne kraften inni deg, sier psykoterapeut og mental helse-spesialist Zoe Aston i en uttalelse i forbindelse med det islandske initiativet.

– Å slippe ut følelser på denne måten er slett ikke en måte uttrykke aggresjon på, snarere et skritt på veien mot å bevisstgjøre sine følelser og å være snill mot en selv, mener Aston.

Destinastion Iceland har fått med seg flere kjente såkalte influencere, som Jeremy Cohen, Gabrielle Richardson, Jeanne Gray og Damon Dominique, til å spille inn brølene sine.

Islendingene er ikke i tvil om at dette vil gjøre oss alle godt, om ikke annet er dette det nest beste etter å faktisk brøle ut frustrasjonene sine i det nakne islandske landskapet. ©