Det norske badstubåtselskapet KOK søker nå franchisetakere i Norges største byer, som kan ta det populære konseptet videre ut av hovedstaden. Daglig leder i KOK Kristin Lorange sier de har fått en rekke henvendelser fra utålmodige badegjester som gleder seg til åpning i Drammen.

Interessen er også stor i Sandvika.

Under annengangs-intervjuet inviterer KOK potensielle franchisetakere til speed-date på sjøen.

– Vi ønsker å bli personlig kjent med søkerne. Jungeltelegrafen er en sentral del av markedsføringen vår. Det kan være utfordrende å kommunisere lidenskap for nærmiljøet gjennom et formelt brev, sier Lorange i en kommentar til Horecanytt.

Badstu i byen har siden 2017 oppnådd stor suksess og blitt til en raskt voksende trend blant familier, turister og bedrifter.

I dag er KOK landets mest profilerte flytende badstukonsept

– Vi skal skape byliv, gode utendørs-opplevelser hele året, og gjøre det mulig å bade uavhengig av sesong, understreker Lorange.

I løpet av de snart fire årene som har gått siden oppstarten er KOK etablert med badstubåter i Oslo, Holmsbu, Sandvika og Hamar. De satser nå på et landsdekkende nettverk av selvstendige eiere som drifter KOK-konseptet.

Men ambisjonene stopper ikke der.

– Etter hvert skal vi også ta konseptet til byer som New York og Tokyo. Myndighetene der jobber med å rense vannet. Det er viktig for oss å støtte utviklingen av trygge, urbane badesteder, avslutter Lorange. ©